Concert El Generador9B en femení: Abiertas hasta el Amanecer, Las santas i Laura B
Divendres 13 de març a les 22 h a la Sala d’actes
“Abiertas hasta el Amanecer” neix al 2011, als baixos humits de la fàbrica okupada “Minvats”, a Igualada.
El grup comença perquè ens encanta la música, viure els directes, veure i sentir l’energia que es desprèn en un concert… Per això volíem ser-hi, volíem crear, disfrutar i ser protagonistes de la nostra música.
La seva música es caracteritza per una guitarra distorsionada majoritàriament rítmica, i una forta presència de baix en la melodia, marcant caràcter a la banda. A ritme de punk rock amb influències dels anys 80, les lletres expresen vivències, somnis, putades, crítiques i protestes del que ens va passant a la vida i de tot aquest sistema podrit que ens envolta.
Definir una veu com a principal es difícil, les tres veus juguen i es coregen lliurement.
La seva música és “senzilla però autèntica”, que ens deixem la veu dient allò que sentim, i ho corejem amb amor i ràbia.
Més que un grup és una necessitat!!!

“Las santas”
És una banda de punk-rock de Barcelona i voltants, integrada únicament per dones. Les lletres que componen són un clar crit de ràbia davant situacions d’abús de poder per part d’un sistema patriarcal, de força i fermesa de les dones lluitadores i independents, i del dret a ser diferents al normatiu.
Les santes és una banda de punk-rock de Barcelona i voltants, integrada únicament per dones. La banda es forma l’any 2005. des de llavors fins a l’actualitat hi ha hagut diversos canvis de bateria i baix.
L’última formació es compacta en el 2025, amb més força que mai. maqueta gravada en el 2015 i en procés de gravar el primer disc a la fi d’any. Les lletres que componen són un clar crit de ràbia davant situacions d’abús de poder per part d’un sistema patriarcal, de força i fermesa de les dones lluitadores i independents, i del dret a ser diferents al normatiu.

Laura B
Sempre a la cerca de formes d’expressió, Laura ha traslladat les seves inquietuds a través de la pintura, el dibuix i l’escriptura, fins descobrir la passió per la música. Iniciant-se a la guitarra durant la infància, no és fins al 2021 que comença realment a composar i compartir en públic les seves pròpies cançons, atreta pel caràcter directe, universal i col·lectiu de la música.
Les seves cançons aborden assumptes urgents de la contemporaneitat (la contaminació, els conflictes, la absurditat del consumisme desbocat, la individualitat exacerbada…) alhora que retraten amb sensibilitat la bellesa del quotidià, de les relacions humanes i de la natura. Beuen d’estils molt variats, des de la rumba catalana, el funk, la bossa nova, a la cançó d’autor, la salsa… i tantes altres músiques del món que l’han acompanyat tota la vida. Les lletres originals (en castellà, català, francès, portuguès i anglès) són una invitació a la reflexió, a la participació, a la implicació… i a gaudir de la vida!

📍 El Generador – Centre Cívic Can Basté (Nou Barris)
📫 Passeig de Fabra i Puig, 274 · Barcelona
🗓️ 13 de març a les 22 h
💸 Taquilla inversa

