/FÒRUM FOTOGRAFIC CAN BASTÉ
FÒRUM FOTOGRAFIC CAN BASTÉ 2018-09-17T13:10:05+00:00

FÒRUM FOTOGRÀFIC CAN BASTÉ

1. BASES

Veure en castellà

15è FÒRUM FOTOGRÀFIC CAN BASTÉ // 2018
Del 27 de novembre a l’1 de desembre de 2018

El 15è Fòrum Fotogràfic Can Basté atorgarà dues beques de 2.000 € cadascuna per a la producció de projectes expositius fotogràfics. Un cop feta una selecció entre els treballs presentats, els creadors hauran de defensar les seves propostes durant els dies del Fòrum davant d’un jurat d’experts. Aquests projectes guanyadors seran exposats de manera individual a la Sala Cava.

-Descobrir, reconèixer i promoure novells creadors que utilitzen la fotografia com a mitjà expressiu-

-Fotògrafs o col·lectius de fotògrafs-

-Tema lliure-

El projecte a presentar podrà tenir en la seva versió definitiva qualsevol extensió, format i tècnica fotogràfica. Haurà de ser un projecte inèdit, no exposat anteriorment

L’obra final s’haurà de poder adaptar a l’espai expositiu de la Sala Cava de Can Basté.

Cada dossier, en un format màxim de DIN A3, haurà d’incloure:

  • Nom, adreça, telèfon, adreça electrònica de l’autor/a (o grup d’autors).
  • Títol del projecte.
  • Paràgraf que defineixi el projecte (50 paraules aprox.).
  • Una reflexió teòrica escrita del projecte en un màxim d’un full.
  • Relació dels aspectes tècnics del projecte: extensió i formats definitius de les obres, així com els títols, tècniques i materials utilitzats.
  • Fase en què es troba el projecte. Terminis previstos de producció i realització.
  • Sèrie d’imatges representatives del projecte en paper fotogràfic.
  • Qualsevol altre tipus de documentació que es consideri adient.
  • CD amb una selecció de les imatges necessàries per a la presentació pública del projecte en cas de ser seleccionat. Es demana un duplicat d’aquest material per a la seva possible projecció pública a Can Basté durant els dies del Fòrum (encapçalarà aquesta sèrie una carpeta amb el nom de l’autor/a i el títol del projecte).
  • Preprojecte o esbós de l’obra definitiva adaptada a la Sala Cava de Can Basté (vegeu plànol de la sala).
  • Cartell del projecte en format digital (JPEG, RGB, 50 x 60 cm, 300 ppp). Aquest pòster es farà servir per a la mostra dels treballs seleccionats durant els dies del Fòrum.

Els dossiers es podran presentar del 12 de setembre fins al 27 d’octubre de 2018 a les 20 h. S’adreçaran ja sigui personalment o per correu postal a:

Centre Cívic Can Basté Passeig de Fabra i Puig, 274 08031 Barcelona

La inscripció és gratuïta.

Del total de dossiers rebuts es realitzarà una selecció fins a un nombre màxim de 20 projectes. Els autors dels projectes seleccionats hauran de presentar-lo davant del jurat del Fòrum i el públic assistent. Cada autor/a disposarà de deu minuts per explicar el seu projecte mitjançant la projecció del CD o qualsevol altre format digital i altres materials que consideri oportuns. S’haurà d’aportar una obra en la versió definitiva (com a mínim).

El dia 9 de novembre es comunicarà als autors seleccionats l’hora de presentació del seu projecte. La presentació dels projectes seleccionats es farà el divendres 30 de novembre en horari de tarda i el dissabte 1 de desembre en horari de matí. El dissabte 1 de desembre de 18 a 20 h s’ofereix als no seleccionats la possibilitat de participar en un visionament dels seus dossiers. És necessària la inscripció prèvia abans del 16 de novembre de 2018.

-El jurat estarà format per professionals del món de la fotografia de reconegut prestigi-

-Es farà públic el mateix dissabte 1 de desembre a partir de les 21 h-

Entre els projectes seleccionats el jurat concedirà dues beques de 2.000 € cadascuna. Els dos projectes becats seran exposats de forma individual a la Sala Cava de Can Basté durant l’any 2019.

Els autors dels dos projectes becats podran realitzar gratuïtament qualsevol dels cursos i activitats de l’Espai Fotogràfic durant l’any 2019 (inclòs l’autoservei).

Els dossiers es poden passar a recollir a partir del 10 de desembre de 2018 en horari d’obertura del Centre Cívic Can Basté, fins al 31 de gener de 2019. Els dossiers no recollits es destruiran.

NOTA: La participació en el Fòrum suposa l’acceptació d’aquestes bases. L’organització es reserva el dret de resoldre com cregui més convenient qualsevol situació no prevista en aquestes bases i d’utilitzar les imatges del projecte del Fòrum per a l’ús exclusiu de presentació i promoció de l’autor/a i del Fòrum.

2. PROJECTES BECATS 2016

“ÎLE” D’ANNA JORNET

Île és el món d’una família que viu aïllada a la muntanya, un món fora de la norma social i, sobretot, emocional. En aquest context, es planteja una reflexió entorn als conceptes d’aïllament i llibertat – donada la seva doble naturalesa de condició física i estat interior – i la seva transcendència en l’amor, les pors, la relació amb la naturalesa i la innocència.

“LA PICNOLEPSIA DE TSHOMBÉ” DE GLORIA OYARZABAL

Un mosaic d’imatges, documents i textos estableixen fils i metàfores que connecten el present amb un passat recent, convidant-nos a reflexionar sobre la desigual i complexa relació establerta entre occident i el continent africà. La narració arrenca en els anys seixanta, durant complexos i emocionants processos de descolonització del continent africà, amb la misteriosa desaparició a Espanya d’un home clau en la història del Congo i ens porta fins a un aspecte del fenomen de la immigració africana.

“THE TREE OF LIFE IS ETERNALLY GREEN” DE PASCUAL MARTÍNEZ I VINCENT SÁEZ

Aquest treball mostra l’especial connexió dels ciutadans de Romania amb el seu medi natural, utilitzant el llenguatge fotogràfic per explorar la seva identitat i la seva relació amb l’entorn, condicionant la seva forma de pensar, sentir i actuar, i alhora es converteix en una metàfora antropològica d’origen i lloc.

“POUPÉES” DE NEUS SOLÀ

Poupeés és una mirada agredolça sobre la condició femenina gitana en el seu pas de la infància a la maduresa. Una escletxa de llibertat en un món hermètic i tradicional. Un amalgama identitari que creix anclat a l’ombra de patriarcat.

3. JURAT

(Saragossa, 1965). Fotògraf especialitzat en espais i publicitat de nivell internacional. El seu treball més personal explora la memòria i el record, el pas del temps i les cicatrius que l’entorn crea en les persones. Una de les ments més creatives del nostre país, autor d’innombrables campanyes que van quedar en la memòria col·lectiva com les de Camper, Renault , Vueling, Seat , Nike, Damm, Adidas, Festival Grec, TMB… Ha participat en exposicions i festivals especialitzats de tot el món.

Roberto Villalón (Ermua, 1973). Fotògraf llicenciat en Ciències de la Comunicació i Màster Efti en Nuevo Documentalismo. Després d’anys dedicat al fotoperiodisme en diferents mitjans crea la revista Clavoardiendo, punt de referència on busca conjuminar les diferents famílies fotogràfiques. En el seu treball personal reivindica la crítica i el sentit de l’humor.
En els últims anys ha realitzat labors de comissari, visionador, organitzador de festivals i divulgador cultural.www.clavoardiendo-magazine.com

Bego Antón (Bilbao, 1983). Va estudiar periodisme i es va especialitzar en
fotografia documental a Barcelona. El seu treball dissecciona el comportament humà i reflexiona sobre la nostra implicació psicològica i moral amb el món natural. També mostra un particular interès pels petits grups amb interessos estranys per esbrinar conceptes com la veritat, la realitat o la fantasia.
El seu treball ha estat publicat en Lens Blog del New York Time, National Geographic, Esquire, Le Monde. Va ser premi revelació en PhotoEspaña 2017.www.begoanton.com

Edicions anteriors