
Teatre “La Primera i les Mestres de la República” de Nan Valentí
*RESERVA D’ENTRADES A PARTIR DEL 4 DE MARÇ, A LES 16.30 H*
Estrenada al Teatre de l’Aurora d’Igualada el 22 de desembre de 2022, La Primera i les mestres de la República és una dramatització de la vida de Natividad Yarza Planas, primera alcaldessa de Catalunya al consistori de Bellprat, a l’Anoia, durant la República. Activista feminista, mestra, alcaldessa i miliciana, Yarza va posar el seu granet de sorra per construir una societat més justa, més feminista i més lliure.
L’obra ret homenatge també a les mestres republicanes que van transmetre els valors democràtics d’una educació pública, gratuïta i laica i a totes les dones que foren pioneres en els seus camps, trencant barreres.
Un espectacle de memòria històrica, dramatització de la vida de Nativitat Yarza Planas, i que és un homenatge a qui va ser la primera alcaldessa de Catalunya a més de feminista, mestra i miliciana.
