Inauguració Exposició “A les mans, em ressones les paraules” de Neus Brinquis

Inauguració: dijous 12 de febrer a les 19:30 h
Sala Cava

Exposició des del 12 de febrer al 30 d’abril a la Sala Cava

A les mans, em ressonen les paraules, reflexiona sobre la transmissió intergeneracional de la cultura popular com a acte d’amor, memòria i consciència i la necessitat compromesa de reivindicar la cultura popular i la seva transmissió generacional per crear consciència d’aquesta herència viva com a pilar de resistència i resiliència cultural com a nucli de construcció identitària.

A través del gest compartit, l’objecte heretat i el vincle entre generacions, explora com la cultura popular esdevé un espai de construcció identitària. La materialitat dels objectes i els cossos que els sostenen actuen com a testimonis vius d’una herència que no només preserva el passat, sinó que el resignifica en el present.

Mitjançant el diàleg entre fotografia contemporània i material fotogràfic i gràfic d’arxiu familiar i institucional, traça una cartografia íntima de la transmissió generacional en la cultura popular construint un relat visual on genera i reforça els vincles identitaris fent visible una herència que no només es conserva sinó que es viu i es transforma.

En un context marcat per la immediatesa i la desconnexió amb les arrels, la cultura popular emergeix com un contrapès a la tendència a la trivialització i a la pèrdua de lligams amb les arrels i identitats històriques i s’erigeix com un reducte de cohesió social, persistència cultural i afirmació comunitària, recuperant una essència i resituant les seves arrels.

Biografia

Neus Brinquis (Barcelona, 1996) és fotògrafa especialitzada en fotografia documental i retrat. Formada en Il·luminació, captació i tractament de la Imatge a Ites Hub Barcelona, Escola d’Imatge i So i en Fotografia i Mitjans Audiovisuals a Idep Barcelona, Escola Superior d’Imatge i Disseny (UAO). La seva pràctica fotogràfica explora l’essència de les relacions humanes i la seva influència en la construcció identitària amb una mirada profundament arrelada a l’observació i la connexió humana mitjançant una narrativa que dialoga amb la història personal i la memòria col·lectiva des d’una aproximació sensible i introspectiva.

Data d'inici

12 febr. 2026

Horari

19:30

Per Dies de la setmana

Dijous

Ubicació

Can Basté -Sala Cava
Can Basté -Sala Cava

Organitzador

Espai Fotogràfic Can Basté
Espai Fotogràfic Can Basté
Telèfon
93 420 66 51
Web
https://www.instagram.com/espai.fotografic.can.baste/
Codi QR
Go to Top